Alles wat u als ondernemer moet weten over het DOEN-Dashboard!

Everything you need to know about the DOEN-Dashboard in English

Algemeen

Hoe en waar maak ik gebruik van het DOEN Dashboard op mijn desktop of laptop?

U kunt het DOEN Dashboard zowel op uw mobiele telefoon of tablet gebruiken, als op uw laptop of desktop. Wilt u het DOEN Dashboard gebruiken op uw laptop of desktop? Klik dan hier!

Waar kan ik de DOEN App downloaden?

Overal gebruik maken van het DOEN Dashboard? Dat kan! Download de app in de Playstore of Appstore. Zoek op “DOEN Horeca”. 

Hoe werkt het?

Met de DOEN-app bouwt u een loyale Fanbase op! Dit zijn gemotiveerde DOENers die echt bij uw horecagelegenheid passen. U maakt eenvoudig diensten aan en u nodigt medewerkers uit. In het profiel van de DOENer ziet u de beoordelingen en ervaring. Zo heeft u altijd de juiste mensen op de vloer staan!

Fanbase

Wat is een Fanbase?

Gemotiveerd en enthousiast personeel? Dat willen we allemaal wel! Beter nog: bij ons krijgt u ze ook! Door ons zorgvuldige selectieproces brengen wij de behoefte, intrinsieke motivatie en ambities van de DOENer in kaart. Is dit een match met uw horecagelegenheid? Dan stellen wij deze voor in uw Fanbase. U bent natuurlijk zelf in de gelegenheid om iemand te accepteren of weigeren.

De DOENer krijgt van ons €1,00 per uur extra salaris; eerlijk is eerlijk: ook dát motiveert. Zo werken onze DOENers op een plek die ze leuk vinden én heeft u personeel dat het naar zijn zin heeft. Win-win!

Wat is het verschil tussen een Fanbase en een poule?

Uw Fanbase is samengesteld uit gemotiveerde, enthousiaste DOENers die echt in úw gelegenheid willen werken. U kunt de Fanbase zelf opsplitsen in diverse poules, zoals bijvoorbeeld “Keukenhelden” of “Zaterdagavond-toppers”. Zo kunt u gericht personeel uitvragen én per poule bepalen welke beloning u er tegenover zet.

Hoe maak ik een poule aan?

Binnen uw FanBase van loyale en gemotiveerde DOENers, kunt u subpoules aanmaken. Klik op  “menu” en vervolgens op “DOENers”. U ziet een overzicht van uw bestaande poules. Klik op “ nieuwe poule” om een nieuwe poule aan te maken, bijvoorbeeld “Razendsnelle Runners”  of “ Zaterdagavond-toppers”. U kunt vervolgens DOENers uitnodigen in uw poule, bepalen welke beloning er tegenover deze diensten staat en in een oogopslag zien hoeveel procent van de aanvragen gevuld is.  

Hoe kan ik meerdere poules aanmaken?

Binnen uw FanBase van loyale en gemotiveerde DOENers, kunt u subpoules aanmaken. Klik op  “menu” en vervolgens op “DOENers”. U ziet een overzicht van uw bestaande poules. Klik op “ nieuwe poule” om een nieuwe poule aan te maken, bijvoorbeeld “Razendsnelle Runners”  of “ Zaterdagavond-toppers”. U kunt vervolgens DOENers uitnodigen in uw poule, bepalen welke beloning er tegenover deze diensten staat en in een oogopslag zien hoeveel procent van de aanvragen gevuld is. 

Hoe accepteer ik DOENers in een poule?

Klik op “menu” en vervolgens op “DOENers”. Hier ziet u een overzicht met van al uw poules. Klik op een poule om te zien kijken wie er allemaal in uw poule zit. Naast dit overzicht ziet u een tabblad met “Sollicitanten”. Hier kunt u nieuwe DOENers accepteren of weigeren. 

Hoe accepteer ik een DOENer voor een dienst?

Klik op “menu” en vervolgens op “planning”. Hier ziet u een overzicht van alle diensten die u heeft aangemaakt. Als u op een dienst klikt, ziet u een overzicht van alle details. Hiernaast staat een tabblad met “updates dienst” en ziet u een overzicht welke DOENers er bij u komen werken én wie zich allemaal heeft aangemeld. U kunt de DOENers hier accepteren of, indien ze niet het juiste profiel of ervaring hebben, weigeren.

Hoe verwijder ik een fan uit mijn poule?

Heeft een DOENer niet naar behoren gewerkt? Dat is bijna onmogelijk! Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, bent u natuurlijk altijd in de gelegenheid om iemand uit uw poule te verwijderen. Ga naar “menu” en vervolgens naar “DOENers” om een overzicht te zien van al uw poules. Klik op de poule waaruit de de DOENer wilt verwijderen en klik naast de naam van de DOENer op het prullenbakje.

Planning en Rooster

Hoe maak ik een planning aan?

Ga naar “menu en vervolgens naar “planning”. Klik op “Nieuw evenement aanmaken”. Hier kunt u de details van uw dienst invullen, zoals de tijd, kledingvoorschriften en exacte locatie.

Hoe cancel ik een dienst?

Ga naar “menu en vervolgens naar “planning”. Klik op de dienst die u wil verwijderen. Bovenaan ziet u een prullenbakje staan, klik hierop om de dienst te cancelen. 

Hoe weet ik wanneer een DOENer heeft bevestigd voor een dienst?

Een DOENer meldt zich aan op uw dienst, waarvan u een notificatie krijgt, waarna u hem kunt accepteren.

Hoe kan ik een DOENer uitnodigen voor een dienst?

Ga naar “menu en vervolgens naar “planning”. Klik op de dienst waarvoor u DOENers uit wil nodigen en vervolgens op “DOENers” uitnodigen.

Hoe kan ik een extra locatie toevoegen?

Gaat het goed met de zaken? En kunt u uitbreiden? Dat is mooi! Klik op “menu” en vervolgens op “account en bedrijfsinstellingen”. Klik op het plusje naast “mijn locaties” en voeg de details van uw onderneming toe.

Administratie

Waar zie ik de urenbriefjes?

Klik op “menu” en vervolgens op “urenbriefjes”. Hier staat een overzicht van uw digitale urenbriefjes. Klik op “downloaden” om specificaties in te zien. 

Het aantal uren op het urenbriefje kloppt niet. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend. Mocht er iets niet kloppen, neem dan contact op met onze administratie via 06 28 61 21 74.

Hoe kan ik mijn accountgegevens aanpassen?

Als u uw gegevens wilt wijzigen, klik dan op “menu” en vervolgens op “ account en-bedrijfsinstellingen”. Hier kunt u adreswijzigingen doorvoeren, of bijvoorbeeld wijzigingen in kledingvoorschriften. bedrijfsinstellingen – klik op het vlak dat u aan wil passen.

Hoe kan ik een extra locatie toevoegen?

Gaat het goed met de zaken? En gaat u uitbreiden met een nieuwe locatie? Dat is mooi! Klik op “menu” en vervolgens op “account en bedrijfsinstellingen”. Klik op het plusje naast “mijn locaties” en voeg de details van uw onderneming toe.